Formuła I

Formuła Renault 2000

 

Formuła Renault 2000 -jest serią wyścigów stworzoną przez Renault z myślą o młodych kierowcach. Jest to niewątpliwie najmocniej obsadzona seria młodzieżowa w Europie. Bolidy Formuły Renault wyposażone są w sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów i dwulitrowy silnik Renault Clio o mocy 185 KM. Sztywne podwozia zapewniaj ą kierowcom możliwość nauki doboru parametrów bolidu do warunków panujących na torze. Kierowca sam może decydować o takich detalach jak ciśnienie opon, twardość zawieszenia, kąt pochylenia, spoilerów i wielu innych. Włoska seria Formuły Renault 2000 obejmuje dziesięć wyścigów, podobnie jest w Eurocup. Kierowca punktowany jest nie tylko za miejsce uzyskane na mecie, ale i za tzw. pole position, czyli pierwsze miejsce startowe, do którego uprawnia najlepszy czas uzyskany podczas sesji kwalifikacyjnej oraz za najlepszy czas okrążenia uzyskany w trakcie wyścigu.

       

 

Bolidy

 

silnik (1) Renault Sport F4R 4-cylindrowy liniowy, 1 Bv, 1998 ccm,

pochodzący z Renault Clio Sport 2,0 z suchą miską olejową

Elektronika: Magneti Marelli MF4L

Moc: 185 KM przy 6,300 obr./min.

Stosunek moc/waga: 2,69 kg/KM

Max. moment obrotowy: 213 Nm przy 5,400 obr./min.       

specyfikacja        Max szybkość: do 250 km/h

Przyspieszenie: 0-100 km/h - 3,5 sęk.

Hamowanie: 100 km/h - 0:14 metrów.

Starty na siedmiu torach Formuły 1 w sezonie. Ilość startujących: ok. 60

stosunek mocy do wagi       

 

2,69 kg/KM

( waga 485 kg, z kierowcą 555 kg.)

Maksymalny moment obrotowy        213 Nm przy 5,400 obr./min.

Zawieszenie (5)        przód - 1 amortyzator centralny, regulowany

tył - dwa amortyzatory, regulowane

Hamulce (6)        wentylowane Alcon o średnicy 274 mm

o zaciskach 4-tłoczkowych

Skrzynia biegów (2)        6-biegowa, sekwencyjna Renault Sport

z dyferencjatem o wysokim współczynniku tarcia

Sprzęgło (3)        Alcon - 2-plate 5,5" Formula 3 typee

Nadwozie (4)        typu monocoque z włókna węglowego,

homologacja FIA dla Formuły 3

Opony (7)        Michelin - przód 16x53x13, tył - 23x57x13,

na nawierzchnię suchą: typu slick S220, na mokrą: typu Wet P 220

Koła: OZ przód: 7x13, tył: 10x13

Koła        OZ - AluminiumPrzód: 7x13Tył: 10x13

Waga        485 kg - Gotowy do jazdy z kierowcą: 555 kg

Deska rozdzielcza(kierownica)        Renault Sport, z programowalnym wyświetlaczem(prędkość, czas okrążenia)

Zdjęcia

Content here

Made with Namu6